Zeg vaarwel tegen je broek in dit warme weer

Met recordbrekende temperaturen in Nederland lig je natuurlijk het liefst poedelnaakt in een ijsbad. Gezien hedendaagse normen en waarden en enkele taboes is dit helaas niet voor iedereen weggelegd. Maar, je kan wel je broek weggooien door een slimme uitvinding van drie Amsterdamse ondernemers: Pockies, boxershorts met zakken.
Zeg vaarwel tegen je broek in dit warme weer

Slogan
‘Because pants slow you down,’ luidt de slogan van het bedrijf. Die lijkt bij temperaturen van boven de 38 graden meer dan ooit op zijn plek. “We werken zelf in kantoor sowieso vaak in onderbroek, maar op dit soort dagen moedigen we eigenlijk iedereen aan dat te doen,” vertelt oprichter Michiel Dicker. “We proberen Nederland eigenlijk te bevrijden van broeken.”

Grap
Nobel als dat klinkt heeft de van origine Groningse start-up een simpele start gehad. Liggend op de bank in een ‘normale’ onderbroek kon Dicker nergens zijn telefoon kwijt. “Zou het niet relaxed zijn als er broekzakken in boxers zaten?” vroeg hij zich hardop af. Mede-oprichters Karel Bosman en Rob ten Hoove zagen er wel brood in en met spaargeld financierden ze de eerste oplage.

Discrete pasvorm
Naast de zakken is ook de pasvorm van belang. “Wij vonden de inkijk van veel onderbroeken heel irritant, zeker als je veel in je boxer rondloopt.” aldus Dicker “Dat kon anders dachten we en zo ontwierpen we een losse onderbroek met getailleerde pijpen. Op deze manier kruipt je boxer niet omhoog en hoef je vrienden en familie niet te trakteren op je kroonjuwelen.” Laat die broek dus maar in de kast deze zomer.

Pockies started out in 2015 as a joke among friends when they created the first ever boxer shorts with pockets. Beyond all expectations, the first batch of underwear sold within no time laying the foundation to built their brand around their vision for Couch Couture. Pajamas, joggers, tees, thick socks and more followed and they have made it their personal life goal to spread comfort all over the planet